Ett vykort från imorgon

Åh, imorgon ska jag tvätta håret och kanske, om jag orkar, till och med ta på mig riktiga kläder! Äta något. Komma ihåg att dricka vatten. Andas djupa andetag.

Imorgon ska jag gå ut. Jag ska ställa mig i solskenet och blunda. På andra sidan jorden är det sommar! ska jag tänka. Springa tills jag inte känner någonting utom regnetvindenkylandetverkliga.

Imorgon ska jag städa hela lägenheten. Jag ska källsortera urdiskade mjölkpaket och panta flaskor. I affären ska jag be om att få en lott för pantpengarna. Imorgon ska jag vinna en miljon.

Imorgon ska jag köpa en tågresa till vart som helst och sen ska jag ligga i en stor, mjuk säng och äta fattiga riddare iklädda morgonrock. 

Imorgon ska jag ha håret i en fin uppsättning som passar till min klänning. Jag ska beställa in kaviar och musslor. Jag ska dricka något som bubblar och får det att kittla i näsan.

Jag ska inte ligga utslagen i soffan i otvättat hår och en smutsig tröja. Jag ska inte inte äta. Jag ska inte glömma att dricka vatten. Jag ska inte andas korta, hårda andetag.

 

Vi ses imorgon, Astrid!

#1 - Louise Baumgärtner

Åh, vad jag tyckte om att läsa det! Abstrakt och vardagligt i ett på något vis.

Svar: Tack! Dina kommentarer värmer alltid!
Astrid

#2 - Pia

Ta hand om dig vad du än hittar på!

Svar: Tack, vad du är rar!
Astrid

#3 - Anonym

Lycka till! Att ta på sig riktiga kläder är en bra målbild. Men äta fattiga riddare i sängen låter mer lockande.

Svar: Instämmer
Astrid

#4 - Erika

Log en del allteftersom jag läste. :)
Finns alltid saker man kan företar sig,
i slutänden blir det trots allt riktigt bra

Svar: Visst!
Astrid

#5 - Netti Starby

Helt rätt och bra inställning du har! <3 Kramis

Svar: tack! kram
Astrid

#6 - Frida

Vilken härlig text!

Jo det är rätt dyrt i Singapore. Men resten av alla länder vi besökte var det billigt i :)

Svar: tack!
Astrid

#7 - Linnéa

Heja dig!! Mycket kärlek från någon annan som också andas korta och hårda andetag. <3

Svar: tack, vi krigar oss igenom detta!
Astrid

#8 - Jasmine

Ta hand om dig.

Svar: Tack för att du tog dig tid att kommentera mitt inlägg.

Kram

Svar: tack, jag försöker! kram
Astrid

#9 - Cecilia Johansson

Mysig blogg du har. Kul att kika in här. ;)

Svar: tack! Vilken fin och rolig kommentar!
Astrid

#10 - Emelie Andersson

Bra inlägg! Hoppas du vinner en miljon 😃

Svar: tack!
Astrid

#11 - Annie - Stora Små Äventyr

Hoppas det gick bra med dina imorgon-planer. Usch, jag borde också städa (imorgon) :/

Svar: det gick bra, tack:)
Astrid

#12 - Annie

Tvätta håret behöver man inte göra så ofta ;) *ler*

Svar: precis, torrschampo finns av en anledning!
Astrid

#13 - Julia Svensson

Åh lycka till!!

Svar: tack!
Astrid