december (om jag pallar) (second hand/böcker/te/vintermörker)

1//2//3//4//5//6
 
Räck upp handen om du också är redo för att den här skithösten ska ta slut. Vet ni vad vi behöver? Tända ljus, maniska luciatåg och konsumtionshets. Jag längtar så jag nästan spricker.
 

1.    Största klyschan måste väl ändå vara att säga att man ska ta sig tid att läsa. Finns det någon som säger Jag ska börja avsätta tid för att läsa! som sedan faktiskt läser en bok? Knappast. Hur som helst, i december ska jag läsa. Massor.

2.     I vinter ska jag verkligen försöka ta vara på snön och framförallt solljuster när det väl finns. Haha, kan någon länka detta till mig i mitten av december när vintermörkret har tvingat in mig i det djupaste ångestdepressionsträsket? Kommer vara 0 taggad på att gå ut och samla D-vitamin då.

3.    Tänker gå på så mycket Second hand. Jag ska försöka köpa alla julklappar och alla festkläder för jul och nyår på myrorna (fast att de är i dyraste laget för att vara second hand). Planerar att köpa MASSOR (alltså KOPIÖSA mängder) stickade tröjor. Jag har inte lust att spendera mer pengar än nödvändigt men om någon undrar så handlar jag på second hand för att jag är emot konsumtionssamhället!

4.    Sen ska jag självklart krypa ner under massa filtar och glo på TV (ska bara skaffa en TV först.) hela dagarna. Bästa vinternöjet. Varför vara ute och åka pulka när man kan vara inne och hata vintern? Ni hör ju, kommer inte bli några böcker lästa här.

5.    Chai-te är som glögg fast för coola. Jag ska dricka chai-te. Jag är cool.

6.    Om man kombinerar punkt 1 och 3 på listan så kan man ju faktiskt tänka sig att man går på second hand och köper hem en massa böcker. Bästa böckerna hittar man ju alltid på secondhand. Tummade och med hundöron. Har man tur så har någon tidigare ägare strukit under några trevliga meningar. Spännande. Tror jag köpte Lolita för typ 1 kr på secondhand. Weho!
 
Tips på vinterläsning: Jag behöver dig mer än vad jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket. Läser den varje jul, vet inte varför egentligen, man mår bara värre efter man har läst den.
 
Så, här har ni min målbild/moodboard för december. Hur ska ni spendera december?

#1 - Emma

Haha, så jävla underbar! :D

Svar: eller hur! Kram!
Astrid

#2 - Annie - Stora Små Äventyr

Jag vill också börja läsa mer igen. Läste ganska mycket i våras och i somras men nu har jag tappat det lite igen :P :)
Det är mysigt att läsa bra böcker! :)

Ut i snön vill jag också, så jag hoppas på en härlig och snöig vinter :D

Svar: Jag hoppas också på en härlig vinter, vill åka skidor!
Astrid

#3 - Johanna

Härlig blogg! Ska med försöka läsa mer i vinter

Svar: tack, vad glad jag blir! Kram!
Astrid

#4 - Susan

Kan bara skriva under på allt. Jag är ingen vintermänniska. Jo, under december! Men resten av vintern vill jag vara som en björn. Äta - gud vad man blir sugen på att äta under vintern! - och sova. Typ gå i ide. Alternativt ligga på soffan under en filt med nåt gott inom räckhåll och kolla på film. Och böckerna... jo då, samma här. Fast jag har lyssnat på lite böcker i år. Räknas det som läsning? Inte..? Ok då. Men i december ska jag läsa! Massor. Hrm...

Svar: Åh, vilken fin kommentar! Tackar och bockar! Kram
Astrid

#5 - Ylva

Jag är skolbibliotekarie och hade som en nyårsidé (löfte funkar inte...) att titta mindre på TV och läsa mera böcker. Mindre TV har det blivit men kanske mer internet i stället för flera böcker...

Svar: visst är det SVÅRT!
Astrid

#6 - elina

December: Julmånad, det säger allt.

Svar: Haha, usch ja.
Astrid